Ulici Pražská čeká rekonstrukce přechodu a autobusových zastávek, stavba začne 23. června
17. června 2025·Jana Fričová

Ulici Pražská čeká rekonstrukce přechodu a autobusových zastávek, stavba začne 23. června

rekonstrukce

Jablonec nad Nisou - V ulici Pražská v Jablonci nad Nisou odstartují brzy rozsáhlé stavební práce, které potrvají zhruba čtyři měsíce a vyjdou městskou pokladnu na zhruba 10 mil. korun. Cílem je zvýšit bezpečnost přechodů pro chodce, úprava návazných ploch a rekonstrukce autobusových zastávek.

O uplynulém víkendu proběhla první etapa přípravných výkopových prací v lokalitě u Remízy. Dělníci prováděli překopy, které poté zajistili dočasným předlážděním. Stejný postup se zopakuje ještě tuto sobotu, 21. června. Po dobu těchto prací budou dopravu v místě řídit semafory a řidiči musí počítat s krátkodobým omezením provozu.

Hlavní stavební práce začnou 23. června

Zhotovitel stavby, společnost STRABAG, a.s., zahájí vlastní rekonstrukci v pondělí 23. června. Celková délka realizace činí 121 dnů, dle předpokladu by dokončení mělo připadnout na polovinu října.

„Už dnes ale víme, že se termín dokončení pravděpodobně prodlouží. V letních měsících plánuje Ředitelství silnic a dálnic opravu kruhové křižovatky Nová Pražská – Pražská – Turnovská, kvůli které se křižovatka několikrát částečně uzavře. Objízdná trasa pro autobusy povede právě skrze naši stavbu. To výrazně ovlivní její průběh a může způsobit posun harmonogramu,“ upřesňuje Petr Heidrich.

Součásti stavby a důvod rekonstrukce

Projekt s názvem Přechod pro chodce v ul. Pražská – Na Remíze a návazné plochy zahrnuje:

·        výstavbu nových čekacích ploch pro přechod pro chodce,

·        rekonstrukci autobusových zastávek v ulici Pražská,

·        úpravy dalších přechodů (ulice V Aleji, Sadová a vstup přes účelovou komunikaci k areálu dopravního podniku),

·        opravu asfaltového souvrství vozovky v úseku dotčeném stavbou.

Důvodem této komplexní úpravy je zvýšení bezpečnosti v místě přechodu přes ulici Pražskou, na kterou opakovaně upozorňoval BESIP. S technickými úpravami přechodu musí město sladit i okolní prostory, aby stavba splňovala platné předpisy.

„Nejde jen o samotný přechod. Provázaně upravujeme i přilehlé zálivy, nástupiště, čekárny a povrchy. Naší ambicí je vytvořit prostor bezpečný, bezbariérový a komfortní pro chodce i cestující veřejné dopravy,“ dodává Heidrich.

Rozdělení stavby do dvou etap

Stavební práce se rozdělí do dvou na sebe navazujících etap:

·        etapa č. 1 – proběhne před zimním stadionem,

·        etapa č. 2 – zahrne prostor před areálem společnosti BusLine Support, s.r.o.

Městská policie spolu s Dopravním inspektorátem PČR trvala na zachování obousměrného průjezdu během celé stavby. Jediným omezením zůstane snížení rychlosti na 30 km/h. Proto stavba využije stávající zastávkové zálivy pro vedení dopravy:

·        v 1. etapě se doprava odkloní do zálivu před areálem společnosti BusLine Support,

·        ve 2. etapě se využije již zrekonstruovaný záliv před zimním stadionem.

Stavba tak proběhne s minimálním omezení provozu a město zajistí průjezd všemi směry.